I'm not Dead!

Jag har inte dött och jag har inte varit på rehab, jag har bara glömt bort bloggen mellan alla glasen.

Det är mer än ett år sedan jag skrev här sist och mycket har inte förändrats när det kommer till alkoholen. Jag dricker fortfarande så gott som dagligen, ibland lite för mycket. Det händer till och med att jag tar ett glas innan jobbet bara för att orka med det och nu tycker jag ändå om mitt jobb och ser det som en plats där jag kan vara social.

Sist jag skrev här så var jag i ett jobbigt förhållande som bara fick mig att må dåligt men det är nu slut, jag gjorde historia av det den 7 februari 2011. Men vad jag inte var beredd på var att hela mitt liv skulle falla samman. Karlen försvann så klart men det gjorde även alla mina vänner från hans sida. En utav mina egna vänner flyttade och den andra fick barn och de både har glömt bort mig. Jag är inte heller den som tar kontakt med folk utan jag föredrar att hålla mig undan i min egna lilla vrå med mitt kära glas.




Comments
Postat av: BM

Känner igen mig i det du skriver. Jag har varit nykter i snart 4 månader efter 22 års supande.

Kommer att följa dig!

Kram BM

2011-12-05 @ 23:04:17
URL: http://alkoholberoende.blogspot.com

Write something:
(Jag svarar på kommentarer här i bloggen)

Name:
Remember me?

E-Mail: (publiceras ej)

URL/Your Blog:

Say something:

Trackback
RSS 2.0